Internetová prezentace může mít pro váš úspěch na internetu naprosto rozhodující roli. Pokud propagujete své služby, produkty, práci, měli byste vědět, že mnoho nových zákazníků můžete získat právě přes webové stránky, případně sociální sítě a další online média a zdroje. Ale pozor. Vaše webové stránky nebo další propagační kanály na internetu nejsou samy, mnohdy vám zákazník „uteče“ pouhým překliknutím myši na konkurenční web…
Možná se ptáte, jak úplný laik pozná, co je to kvalitní nebo moderní web? Tento článek vám pomůže se zorientovat v nejdůležitějších souvislostech. Dozvíte se, co všechno ke kvalitní propagaci na internetu patří, jak ji poznáte a na co si máte dávat při tvorbě zadání pro nový web pozor.
Nejprve si definujme, co je to kvalitní a moderní webdesign (pojem webdesign můžeme chápat jako synonymum k pojmu tvorba www stránek, přičemž toto odvětví IT neustále prochází velmi progresivním vývojem). Za kvalitní (nebo také komplexní) webdesign můžeme považovat ten, v němž se plně promítne povaha propagované firmy a jejích služeb nebo produktů. Web, který stěžejní prodejní a hodnotové principy komunikuje přesně a výstižně tak, aby se v nich cílová skupina zákazníků nebo návštěvníků vyznala, a aby v nejlepším případě provedla požadovanou akci = konverzi. Kvalitní webdesign se skládá ze spousty dílčích prvků, které dohromady tvoří funkční a harmonický celek. Všechny tyto prvky působí v užitečné symbióze, navzájem se neruší, naopak se velmi dobře doplňují. V mé praxi často hovořím o tzv. komplexitě webdesignu, kdy se firemní vizuální styl dokonale snoubí se stylem celkového webu a vyvolává v recipientovi zamýšlenou náladu podporující preferované čtení (záměr tvůrce webu / zadavatele webu). Kvalitní webdesign jde ruku v ruce s moderními technologiemi, propracovaností grafického designu webu (propracovaného neznamená co nejsložitějšího!) a se spoustou dalších souvislostí.
Modernost webu zase spočívá v tom, že se při jeho tvorbě akceptují nejnovější trendy co do uživatelského procházení (UX – User Experience) a technologického pokroku. Při dnešním překotném vývoji lze tvrdit, že modernost každého webu má datum expirace. Dříve či později se musí sáhnout k většímu či menšímu redesignu, aby byl web stále konkurenceschopný a jeho design odpovídal současné době a zvyšujícím se nárokům návštěvníků. Uživatel se na web může dnes již dívat ze třiceti palcové televize nebo svého iPhonu. Je vše na webu srozumitelné, dostatečně jasné a poutavé, aby to zaujalo třeba zákazníka, který jede v tramvaji a dívá se na váš web přes svůj malý mobilní telefon?
Často se proto můžete setkat s tvrzením, že web vytvořený před dvěma až třemi lety je již zastaralý, neakceptuje nejnovější trendy, které uživatelé internetu v současnosti vyžadují a jsou na ně zvyklí. V určitých situacích to může být pravda, někdy stačí i mírný redesign nebo obměna některé z částí webu. Technologie HTML5 a CSS3 třeba nabízí skvělé a moderní funkce jako je responzivní zobrazování, přehrávání videí, animace a pokročilé vizuální efekty, což neustále proměňuje náhled na to, co má moderní webdesign vlastně být.
Proto by se každý tvůrce webů, ať už je to nezávislý webdesigner na volné noze, webdesignové studio nebo reklamní agentura, měl nutně vyznat v aktuálních trendech a souvislostech, které se kolem internetových prezentací točí. Tvůrci často musí vyvinout velkou snahu v podobě účasti na konferencích, kurzech, studiu literatury nebo dokumentace k softwaru, aby nezaspali dobu. Nehledě na nákupy či upgrade nového software, školení svých zaměstnanců a dalších forem seberozvoje. Jako zadavatel zakázky tedy myslete na to, že určitá procentuální část z hodinové sazby každého dobrého webdesignéra je určena pro jeho neustálý rozvoj. Díky tomuto vývoji by mělo být zajištěno, že je tvůrce webu schopný svým zákazníkům nabídnout vždy optimální a moderní řešení.
Při tvorbě webu je ideální držet se určitého procesu, který se osvědčil v praxi. Každý webdesigner postupuje trochu jinak, ale stěžejní prvky jsou vždy podobné:
Postup tvorby webu a jeho cena se však může lišit nejen u každého webdesignera, ale hlavně podle toho, jaké mají stránky účel, rozsah, cíle. Weby se nejčastěji dělí do následujících kategorií:
Cena webové prezentace se liší od jednoho projektu k druhému projektu a nelze určit jednotnou sumu pro všechny weby. Každý projekt si žádá něco jiného, obsahuje složitější funkce. Každé stránky jsou svým způsobem originální a žádný originál nemůže být tedy stejný ani v ceně. Konečná cena se liší rozsáhlostí webových prezentací, podle počtů stránek, grafiky, použití PHP skriptů a mnoha dalších faktorů.
Pokud chcete mít ze svého webu opravdu silných marketingový nástroj, je nutné investovat do internetového marketingu. Důležitá je i SEO optimalizace. Potenciální zákazník k vám potřebuje mít lehkou cestu.
Jako nezávislý webdesigner se zabývám kromě jiného i tvorbou internetových stránek pro klienty z celé České republiky. Pro tvorbu webu zajišťuji vše potřebné. Při tvorbě originálního grafického návrhu vycházím vstříc přání zákazníků, a celý web navrhuji tak, aby s výsledným optimálním řešením byl spokojený klient, ale i budoucí návštěvník webu, potenciální zákazník.
Jsem tu pro vás! S jakýmkoliv dotazem se na mě neváhejte obrátit přes kontaktní formulář, můžeme si domluvit konzultaci, na níž vám vše rád vysvětlím a případně rovnou doporučím vhodné dodavatele. Chcete web, vizitky, potřebujete novou firemní vizuální identitu?
Vynasnažím se, abyste díky mé konzultaci:
© 2009–2024 František Válek – Zpracování osobních údajů – Na tomto webu nenajdete žádná cookies
Používám webhosting Webglobe ♥